Feelings

 
 
 
När jag frågade om ni hade några önskemål om vad jag skulle visa här på bloggen så var det flera som frågade om jag kunde berätta mer om mina känslor inför mitt nästa äventyr, Berlin. Nu har jag tagit mig an det, EnjoY!
 
Om drygt en månad flyttar jag till Berlin, än vet jag inte vart jag ska bo men det löser sig på ett eller annat sätt. Skolan som är en högskola för främst ballet (finns även åk 4-9 tror jag), ligger i Prenzlauer Berg, Nordöstra Berlin.
 
När jag fick reda på att jag kom in, blev jag så himla glad (vilket jag fortfarande är!) och tänkte att flytta hemifrån kommer inte vara några som helst problem, bara jag fick dansa på den här skolan. Numera, för varje dag som går, tänker jag mer - shit jag ska flytta hemifrån vid 16 års ålder till ett nytt land och på hur jag kommer att klara av att kommunicera med ett okänt språk. Lite skraj är jag, måste jag säga. Men sedan slår den där andra tanken mig om hur lyckligt lottad jag är och vilken chans jag har fått. Nu känner jag hur mina ögon vattnas när jag tänker på att jag ska få fortsätta göra det jag vill mest i hela världen och hur jag önskar att alla fick det. 
 
Många känslor. Och det ska bli så, så himla kul, förstår inte att jag ska till BERLIN. BERLIN, BERLIN, BERLIN. Min hjärna förstår inte, inte än. 

X     O     X     O

Kommentarer
Imogen Mansfield säger:

Love the photo!! Haha!!

Svar: Thank you haha!
None None

2013-07-11 | 00:36:09
Bloggadress: http://imogenenpointe.wordpress.com

Leave a comment here:

Your beautiful name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogaddress:

What you would like to say:

Trackback